AT&T Sued for Stealing A Streaming News Technology System

Written by Nitish Singh
Last updated May 17, 2024

AT&T Corp. was sued by which claims to have invented a system to deliver news streams to computers, smartphones, and tablets. The startup tech firm said in a lawsuit that AT&T used the technology in question without a proper license, which has forced My24hournews to take legal action.

According to the startup, AT&T Corp. had agreed to invest $100 million but violated agreements with the website. It is claimed that the telecom giant refused to fund My24’s launch and held the startup’s proprietary broadcast platform hostage.

AT&T Time Warner

Image Courtesy of Variety

According to Yahoo Finance’s coverage, this is the third time the Dallas-based company has been sued with the same complaint. The first case was dismissed in court while the second one was withdrawn by the startup company. According to AT&T Corp. spokesman Marty Richter, the third complaint lacks merit too.

The lawsuit comes right after Dallas-based AT&T started defending it's $85 billion mergers with Time Warner Inc. at a trial in Washington. The tech giant won approval for the merger in 2015 for its $48.5 billion of satellite-TV provider DirecTV. The Justice Department is trying to block the deal. According to the Justice Department, AT&T would hike prices for consumers by more than $400 million per year by making rival companies pay more for AT&T-owned Time Warner content.

The case is v. AT&T, 18-cv-1647, U.S. District Court, Northern District of Georgia (Atlanta) and will be put into motion in the coming weeks.

For a better user experience we recommend using a more modern browser. We support the latest version of the following browsers: For a better user experience we recommend using the latest version of the following browsers: